انــــــار

انــــــار میوه ی مادرم زهــــراست...

انــــــار

انــــــار میوه ی مادرم زهــــراست...

همسایه ی قدیمی

شنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰ ق.ظ
چند سال پیش با هم همسایه بودیم. آن سال ها من هنوز بچه نداشتم و او دو بچه داشت. مهدی و فاطمه. با هم می رفتیم کلاس حفظ. او مهدی سه چهار ساله و شیطان را کنترل می کرد و من فاطمه ی هفت ماهه را بغل می گرفتم. پنج شش جز از من جلوتر بود ولی سرعت من بیشتر بود. اهل کهنوج بودند. جنوب کرمان. خودش می گفت محروم ترین منطقه ی ایران. آمده بودند درس بخوانند و برگردند... من برایش انار و بادام سوغاتی می بردم و او به من خرما می داد.
چند روز پیش سراغش را گرفتم. حافظ کل شده بود و با همسرش موسسه قرآنی تاسیس کرده بودند و خودشان مربی اش بودند. بچه ی سوم شان، علی، دنیا آمده بود. همسرش همان اطراف معلم شده بود و مسئول گروه های جهادی آن مناطق و مسئول ستاد نمازجمعه شهرستان.
وقتی بهشان فکر می کنم با خودم می گویم: امام زمان همچین آدم هایی می خواهد برای یاری و همراهی اش؛  انسان های با همت و سخت کوش... 

۹۷/۰۲/۱۵
انـ ـــار

نظرات  (۱۸)

۱۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۰۰ رفاقت به سبک شهید
چقدر قشنگ توصیف کردید 
و من چقدر دلتنگی و حسرت رو خوب فهمیدم ان شالله موفق باشید 
عاشق زندگی جهادی ام ولی ...
چه خوب که حافظ هستید من لاکپشتی بدون کلاس خودم دارم حفظ میکنم :( 
پاسخ:
شما لطف دارید

البته بنده حافظ کل نیستم.
کمی تا حدودی درگیرم. خیلی کم متاسفانه.

ان شالله شما هم همت کنید تا دور و برتون شلوغ همسر و بچه نیست
بعدش سخت تر میشه.
سلام علیکم
کسانی میتونن بیشترین خدمت رو به امام زمان بکنن که استعداد و رسالت خودشون رو شناخته باشن...
اینها بیشترین بازدهی رو دارن... بیشترین کارکرد رو دارن...
گاهی یه آبدارچی که در جای خودش قرار گرفته و درست ایفای نقش میکنه همون اندازه دل امام زمان رو شاد میکنه که یه ولی فقیه در جایگاه زمامداری اش...

مهم اینه که دریابیم برای چی اومدیم آقامون از ما چی میخواد
پاسخ:
سلام و رحمة الله

بله، صحیح می فرمایید شما.
بنده هم مد نظرم پست و شغل هایی که دارن نبود

بحث جدیدت و تلاش و بلندهمتی ست...
سلام دنبال میشی خوشال میشم دنبال کنی
انسان های پاک!
پاسخ:
پاک و بلند همت
۱۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۳۱ پلڪــــ شیشـہ اے
ایول الله به همت شون.
سلام بانوی انار
چه خوب که برگشتید. راستی همسرتون مدافع شدند?
پاسخ:
سلام و رحمة الله
ممنون

ماجرا جور دیگه ای پیش رفت و ما به طریقی متفاوت مورد امتحان قرار گرفتیم
که مجال گفتنش نیست
ولی ماجرای اعزام قسمت نشد.
:))))
پاسخ:
?!
واقعا همین است
گاهی با خودم میگم دارم چکار می کنم در این عالم😢😢😢
پاسخ:
ان شالله وظایف مون رو خوب انجام بدیم.
بله... متوجه شدم
دیدم مطلب تلنگر خوبی داره... خواستم نکته ای هم اضافه کنم...
نکته ای که دغدغه ام هست و خودم هم باید به سمتش برم
پاسخ:
تشکر
۱۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۲:۰۳ سیّد محمّد جعاوله
انسان های پاک کم گیر میان
زیبا بود.
پاسخ:
ممنون
سلام مومن. جزاکم الله خیرا

عرض کنم که آدم از دیدن همت بعضی ها به وجد میاد...
طوری که در طول مدتی که با اونها معاشرت داری، خودت هم بلند همت میشی...

کاش ما هم اینطوری بشیم...

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما

بله همین طوره
ان شالله 
سلام بانو
چه حس قشنگی داشت این مطلب

ما آخرش حافظ نشدیم:( البته هنوز...

چه آرزوهای خوبی که زیر بار سستی و کوتاه همتی ما دفن میشن...
حیف نیست؟:((
پاسخ:
ان شالله که به زودی حافظ بشید و عامل... 
ما را هم دعا کنید
سلام
سخت کوشی بدون فکر و بدون درایت برکت نداره. 
اگر کسی(مثل همین خانوم و آقا) کارش برکت پیدا کرد،حتم داشته باشید که پشتش یه فکر و تدبیری بوده. و الزاما تدبیر اونا تدبیر من نیست!
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما

بله همین طوره
و معمولا انسان هایی که اهداف مشخص و مهم دارن در پی اون همت خرج می کنند. 
نه مثل تنبل :/


چه خوب که برگشتی انار
پاسخ:
وای از تنبلی :(


ممنون احلام
چه خوب توصیف کرید
چه زندگی زیبایی دارند...
خوش به سعادتشون


عاقبت بخیر باشید
پاسخ:
ممنون

همچنین
سلام
زندگی‌های جهادی، زندگی‌های مطلوب و مورد پسندی است
افردای که زندگی خودشون رو به زندگی دیگران گره نمیزنن مثل من و منفعتی برای دیگران ندارند اصلا مطلوب نیست
ان‌شاالله که ما هم همینطور بشیم

پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما

زندگی های جهادی عالمی دارد ورای زندگیهای روزمره و به قول شما منفعت طلب.
ان شالله
۱۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۹:۴۰ صـــا لــحـــه
:)

عاقبت دست بدان سرو بلندش برسد

هر که را در طلبت همت او قاصر نیست...



بحمدالله خود شما هم صاحب همت و اراده و اخلاص هستید. 

و چه بسا دیگرانی که غبطۀ شما را می خورند!

پاسخ:
تشکر
نظر لطف شماست. 

حقیر همچنان دست خالی ام.... 
۲۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۴۵ صحبتِ جانانه
خدا به عمروتلاششون برکت بیشتری بده ان شاءالله
پاسخ:
تشکر

ان شالله 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">