انــــــار

انــــــار میوه ی مادرم زهــــراست...

انــــــار

انــــــار میوه ی مادرم زهــــراست...

سِفر عشق

چهارشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۷، ۰۴:۰۱ ب.ظ

خوشحالم که "سِفرعشق" را دوباره خواندم. خوشحال ترم که از روی نسخه ی چاپ شده خواندم. همان قدر که از اینستاگرام فراری ام، به وبلاگ علاقه مند. همان قدر که از وبلاگ فراری ام، به دفترچه ام علاقه مند. همان قدر که از کتاب صوتی و الکترونیکی فراری ام، کتاب چاپ شده را دوست می دارم. اصلاً لمس واژه ها و صفحاتِ کتاب برایم مرحله ای ست از خواندن کتاب. مرحله ی مهم دیگری هم دارم به نام بوییدن کتاب! من قبل از خواندن کتاب ها، آنها را می بویم. بعضی کتاب ها بوی یاس می دهند، بعضی بوی باران. بعضی بوی نفت، بعضی بوی پول، بعضی بوی خاک، بعضی بوی اردیبهشت، بعضی بوی انار...

سِفرعشق را که از دست خانم فروشنده گرفتم باز کردم و بوییدم. با تعجب نگاهم کرد. این دومین باری ست که این طور نگاهم می کند. چند دقیقه قبل تر گفته بودم سرچ کند و ببیند که سِفر عشق را دارند یا نه. نداشتند. حدس زدم اشتباه تایپ کرده باشد. گفتم سِفر را با سین تایپ کنید. در حالی که تایپ می کرد، گفت: پس بگو سَفر عشق. گفتم نه، سِفر عشق. از بالای عینکش عاقل اندر سفیه نگاهم کرد. هیچ نگفتم و فقط به انارِ روی جلد "یادت باشد"ِ روی میز خیره شدم. وقتی کتاب را به دستم داد خواستم به کسره ی زیر سین روی جلد کتاب اشاره کنم که بی خیالش شدم. حوصله ی اثبات و جدال نیست این روزها...

داشتم از سِفرعشق می گفتم. وقتی به دست گرفتمش کتاب را باز کردم و بوییدم. بوی عجیبی داشت. بوی خوشِ آشنایی... از کتاب فروشی بیرون آمدم در حالی که داشتم فکر می کردم که این بوی آشنا، عطر چیست...؟


به فصل "دیوانگی" که رسیدم کم کم اشک هایم روی کتاب می چکید و بوی صفحات برایم آشناتر میشد... 

یا مُحَمَّدَاهْ صَلَّى عَلَیْکَ مَلَائِکَةُ السَّمَاءِ، هَذَا الْحُسَیْنُ مُرَمَّلٌ بِالدِّمَاءِ، مُقَطَّعُ الْأَعْضَاءِ، وَ بَنَاتُکَ سَبَایَا، إِلَى اللَّهِ الْمُشْتَکَى... 

دوباره کتاب را بوییدم. بوی سیب می داد...

 

 


۹۷/۱۰/۱۹
انـ ـــار

نظرات  (۱۰)

۱۹ دی ۹۷ ، ۲۰:۵۷ دختـرِ بی بی
حال خوبتان را با کتاب میخواهم...
مخصوصا استشمام بوی سیب
پاسخ:
ان شالله روزی تان
آن سیب سرخ که ثمرت بود، بعد تو
در قتلگه ز سُمِّ ستوران انار شد...
پاسخ:
خیلی زیبا...


سپاس فراوان
۲۰ دی ۹۷ ، ۰۰:۵۱ .: مهتاب :.
سپاس از معرفی:)
پاسخ:
خواهش می کنم

ان شالله که بخوانید و حظ ببرید.
۲۰ دی ۹۷ ، ۰۲:۱۳ رزمنده ..
سلام مومن. جزاکم الله خیرا

حالا "سِفر" یعنی چی؟


عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما

سِفر (بر وزن صِفر) واژه ای عبری است به معنی کتاب
که همانند سَفر (بر وزن قمر) نوشته می شود اما جمع شکسته یا مکسر هر دو اسفار است
این واژه برای نامیدن پنج کتاب تورات (سِفر آفرینش، سِفر خروج، سِفر لاویان، سِفر اعداد و سِفر تثنیه) یا همان عهد قدیم به کار می رود.


متن بالا ابتدای کتاب نوشته شده.

سپاس و همچنین
مشتاق خواندن
پاسخ:
من هم مشتاق دیدار شما :)

حتما کتاب را خواهم خواند .... 


ممنون
پاسخ:
ان شالله


ممنون از شما
۲۳ دی ۹۷ ، ۲۰:۳۶ فاطمه. صاد
سفر عشق!!!
یادش به خیر:)من وبلاگ جناب رضا احسانی رو زیاد میخوندم بعدا دیگه ننوشتن متاسفانه..از بکی از پست هاش با سفر عشق آشنا شدم.توی کتابفروشی های شهرم دنبالش گشتم و هیچ جایی نداشتنش....

چقدر خوش به حالتان که خوانده ایدش:)
پاسخ:
کدوم شهر هستید شما؟
چطور پیداش نکردید؟
از نمایندگی پاتوق کتاب شهرتون بپرسید، احتمال زیاد داشته باشند.

ان شالله شما هم به زودی بتونید تهیه اش کنید و بخوانید.
ممنون بابت معرفی. فقط کتاب رمان گونه ست؟ یا چطور؟
پاسخ:
خواهش می کنم.

سفرنامه است.
در واقع تلفیقی از سفرنامه و یک بحث مرحله به مرحله ی سلوکی عرفانی متناسب با همون سفرنامه ای که روایت شده.

نمی دانم توضیحم تا چه اندازه گویا بود.
ان شالله خودتان بخوانید به زودی.




سلام
هنوز نرسیدم بخوانم.
خواستم دلنوشته های اربعینی ام را بهتان معرفی کنم، ولی دیدم از فضای مجازی فراری هستین...
شاید خط خطی های من هم یک روز چاپ شد.
چه می دانم.
ملتمس دعا

خیلی حس وبلاگتون خوبه، خیلی...
پاسخ:
سلام
معرفی کنید
شاید روزی ام شد و خواندنم...


شما لطف دارید نسبت به این هذیان ها
سلام
خدمت شما
البته اشکال تایپی هم داره احیانا... :دی

http://manare.blogsky.com/%d8%ad%da%a9%d9%85%d8%a9%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%db%8c%d8%a9-%d9%81%db%8c-%d8%a3%d9%84%d8%a3%d8%b3%d9%81%d8%a7%d8%b1-%d8%a3%d9%84%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b9%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%a3%d8%b1%d8%a8%d8%b9%db%8c%d9%86%db%8c%d8%a9-%d8%b9%d8%a7%d8%b4%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b9%db%8c%d9%86-1395-
پاسخ:
سلام
تشکر
ان شالله فرصتی شد میخونم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">