انــــــار

انــــــار میوه ی مادرم زهــــراست...

انــــــار

انــــــار میوه ی مادرم زهــــراست...

ای مهربان تر از مادر

يكشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۲۲ ب.ظ

مطهره صندلی را کشان کشان برده تا جلوی کمد و رفته روی آن و بسته آدامس را برداشته و نشسته سرش. یکی می جَود، قورت می دهد و دومی... سر بزنگاه رسیدم و آدامس ها را گرفتم. گریه کرد و اشک ریخت. اشک های درشت و شفافش تند تند می چکیدند، پا می کوبید و با گریه می گفت: "مامان بده، آدامس ها رو می خوام" و من مصمم و جدی ایستادم و گفتم: "نه عزیز دلم، نمی شود، تا شب هم گریه کنی خبری از آدامس نیست" به خاطر خودش. به خاطر سلامتی اش، چون دوستش داشتم، چون دوستش داشتم...

خدای مهربانم، جسارتاً این روزها تو را می فهمم. وقتی اصرار می کنم، پا می کوبم، اشک می ریزم و تو می گویی: "نه عزیز دلم، نمی شود" چون می دانی برای سلامتی ایمانم خوب نیست، چون دوستم داری، چون دوستم داری...

 

* مطمئنم که دوستم دارد، مَثَل مهر مادر و فرزندی ست. مادرها همه ی بچه های شان را دوست دارند. حتی بچه های بد و حرف گوش نکن را...

 

۹۷/۰۵/۲۸
انـ ـــار

نظرات  (۱۰)

۲۸ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۳۷ پلڪــــ شیشـہ اے
حتی ...
چه قدر نگاه لطیف شما رو دوست دارم سیده انار بانو
پاسخ:
شما لطف دارید
احسنتم
پاسخ:
تشکر
۲۹ مرداد ۹۷ ، ۰۶:۳۱ ๓iŞŞ  คຖē
ای رفیق آنکس که رفیقی ندارد
ای تکیه گاه آنکس که تکیه گاهی ندارد
ای همدم آنکس که همدمی ندارد...
دستم را بگیر, یاری ام کن
پاسخ:
الهی آمین
الحمدلله هر دو کارمان را خوب بلدیم:)
هم ما هم خدا
و این قصه ادامه دارد...
پاسخ:
الحمدالله 
۳۰ مرداد ۹۷ ، ۰۱:۲۹ صحبتِ جانانه
بچه ها برای تربیت شدن ما خیلی خوبن...
پاسخ:
بله 
خیلی زیاد

یاد این فراز از دعای عرفه افتادم:

و کفّلتنی الامّهات الرّواحم وکلأتنی من طوارق الجانّ و سلّمتنی من الزّیادة والنّقصان فتعالیتُ یا رحیم و یا رحمان.


نتیجه گیری خوبی بود. با این تفاوت که وقتی خداوند چیزی را از بنده اش می گیرد و یا خواسته اش را به مصلحتی رد می کند، بالاتر و بهتر از آن را به بنده اش عطا می کند.

پاسخ:
نکته خوبی رو فرمودید

تشکر
تشکر بابت مطالب خوبتان

عسی أن تحبّوا شیئاً و هو شرٌ لکم...
پاسخ:
تشکر از شما که می خوانید


سلام مومن. جزاکم الله خیرا



یاد اون داستانی افتادم که می گفت خدا به انسان میگه من تو دنیا، یه فرشته می فرستم برات که تنها نباشی و یاد مهربونی من باشی..بعد طرف می بینه مادرش را گفته

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما
سلام

بله دوست دارد که هر لحظه، به تک تک سلول های بدنمان حیات می دهد و حیات می دهد و حیات می دهد..
الهی که قلبتان منور باشد به نور حیات طیبه الهی..
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما
سپاس. همچنین
لیلا جونم
ولی تا متوجه نشه چرا این کار رو کردی تاثیری نداره
من بچگی های خودم یادمه دلیل یچیزایی رو حتی تا دبستان نفهمیدم و روشون پافشاری میکردم
پاسخ:
توضیح میدم تا حدودی و سعی می کنم با زبان کودکانه بگم که ضرر داره اما گاهی بچه ها به هیچ صراطی مستقیم نمی شن و فقط گریه می کنن
البته کوچولوی شما خیلی منطقیه گویا :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">